Casussen

TRX Training

Toen TRX in Nederland op de markt kwam, nam het Stratilium in de arm om een goede internet strategie op poten te zetten. Hoe bereikt TRX online de juiste klantengroepen, en hoe kan een goed...

Toen TRX in Nederland op de markt kwam, nam het Stratilium in de arm om een goede internet strategie op poten te zetten. Hoe bereikt TRX online de juiste klantengroepen, en hoe kan een goed e-commerce kanaal worden opgezet.

Samen met TRX is vervolgens gekeken hoe ze de markt willen betreden. Daarnaast is bekeken welke doelgroepen TRX wil bedienen. Op basis daarvan is een advies geschreven die uitlijnt voor welke doelgroep welke benadering het beste is.

Daarnaast is er gekeken naar de strategie die wordt gevoerd door TRX in het buitenland.

Op basis van de bovenstaande analyse is vervolgens een e-commerce platform ontwikkeld op basis van het markt-leidende Magento. De huisstijl van het internationale TRX concern is aangehouden om een sterk brand imago op te bouwen.

Het advies van Stratilium en het project management om de e-commerce website op te zetten hebben geleid tot een goed lopende online webwinkel waarbij de juiste doelgroepen worden bereikt.

Tivoli Audio

Tivoli audio, bekend van de iconische radios: oa. de Tivoli Audio model one, heeft een grote internationale afzet markt. In Europa alleen al wordt er direct verkocht aan 13 landen, in 8 talen. De...

Tivoli audio, bekend van de iconische radios: oa. de Tivoli Audio model one, heeft een grote internationale afzet markt. In Europa alleen al wordt er direct verkocht aan 13 landen, in 8 talen. De marketing activiteiten gaan normaliter via hoogstaande outlets zoals het Parool, Lyd & Bilde en What Hifi. Daarnaast heeft Tivoli Audio landelijke webshops die directe verkoop doen aan de consument.
Om de kracht en diversiteit van het internet te benutten, en meer bezoekers te genereren voor de landelijke webshops, schakelde Tivoli Audio Stratilium in om het marketing activiteiten uit te breiden.

Samen met Tivoli, kijkt Stratilium naar de diversiteit van het afzet gebied, en is er gekoppeld aan de strategische doelen een adwords campagne opgezet. Wekelijkse rapportage geeft duidelijke inzichten in de kosten/baten, maar vooral de effectiviteit van de campagnes. Zo kunnen er snel daadkrachtige beslissingen worden genomen gebaseerd op robuuste data.
De geboden oplossing is een combinatie van:

  • Search advertenties: Google advertenties op Google resultaten pagina’s
  • Display advertenties: Banners in het Google display netwerk
  • Re-marketing / Re-targeting: het opnieuw presenteren van advertenties van eerdere bezoekers aan de website
  • Similar Audience targeting: Uitbreiden van de doelgroep op basis van het profiel van de huidige bezoeker.

Tivoli audio bereikt met 2 miljoen impressies per week een goed gedefinieerde doelgroep in 13 landen. Niet alleen het aantal bezoekers dat via de advertenties binnenkomt is gestegen, ook de “organische” resultaten zijn gestegen.

Gurr Johns

Gurr Johns heeft een gerenommeerde reputatie in de kunstwereld opgebouwd met zijn kunstexperts, onafhankelijke taxateurs, en begeleiding bij aan- en verkoop van stukken. Tot voor kort werkte Gurr Johns nog voornamelijk offline. Ze schakelde Stratilium in om een gedegen internet...

Gurr Johns heeft een gerenommeerde reputatie in de kunstwereld opgebouwd met zijn kunstexperts, onafhankelijke taxateurs, en begeleiding bij aan- en verkoop van stukken. Tot voor kort werkte Gurr Johns nog voornamelijk offline. Ze schakelde Stratilium in om een gedegen internet strategie op te zetten.

Gurr Johns vierde zijn honderdjarig bestaan in Juni 2014. Hoewel de kennis en ervaring van Gurr Johns constant van een hoog niveau zijn geweest, is de wereld om Gurr Johns heen niet zo constant gebleven. Gurr Johns’ diensten zijn voornamelijk offline, en een visie of strategie om dit uit te breiden naar online was onderontwikkeld. Gurr Johns benaderde Stratilium om dit verder door te ontwikkelen.

Vanuit een strategisch perspectief heeft Stratilium Gurr Johns geanalyseerd om te begrijpen hoe Gurr Johns zijn klantenbereik kan uitbreiden via het internet. De gespecialiseerde kennis en ervaring van Gurr Johns worden zo duidelijk mogelijk gecommuniceerd naar bezoekers via de verschillende facetten van het internet.

Met gebruik van een door Stratilium ontwikkelde methode wordt acquisitie en bereik van de verschillende doelgroepen van Gurr Johns geanalyseerd. Vervolgens worden deze gekoppeld aan al bestaande online activiteiten van Gurr Johns. In de daaropvolgende interviews, die worden gehouden binnen de organisatie, worden de verwachtingen duidelijk gemaakt die een online strategie moet waarmaken. Dit onderzoek levert een gedetailleerd rapport op dat een duidelijk visie en strategie beschrijft, inclusief concrete vervolgstappen.

De oplossing die door Stratilium is geleverd, is de reorganisatie van de online activiteiten, ontworpen in lijn met de huisstijl en de hoge kwaliteit van de diensten van Gurr Johns. Dit is inclusief “responsive design”, ontwerp dat rekening houdt met de verschillende maten van beeldschermen op apparaten, waardoor iedere gebruiker een optimale ervaring heeft. De nieuwe website is nu helder en beschikt over een duidelijke inhoud, verbeterde toegankelijkheid en verbeterde indexatie en identificatie van de inhoud door zoekmachines.

Het opgeleverde rapport is gebruikt als basis voor de digitale strategie. De verbeterde website, een resultaat van een aanbeveling in het rapport, heeft de bezoekersaantallen structureel verhoogt en daarmee de omzet. Digitale communicatie is nu een centraal thema binnen sales en marketing. Dit heeft geresulteerd in publicaties in online journals en websites, welke de brand-awareness van Gurr Johns heeft verhoogt. Vooral de zoekmachine optimalisatie van de nieuwe gurrjohns.com website heeft geleid tot een verbreding in de bereikte doelgroep via Google.